НАКАЗ № 61 від 09. 09. 2022 " Про адаптацію учнів 1-5 класів до нових умов навчання"
Згідно Державного стандарту початковоїосвітизатвердженогопостановоюКабінетуМіністрівУкраїнивід 21 лютого 2018 року № 87, згідно з річнимпланом роботи на 2022 - 2023навчальнийрік у І семестріадміністрацієюшколибуде здійснюватисякомплексневивченнярівняготовностіучнів 1-го класу до навчання у школі та учнів 5-го класу до навчання в середній школі. Для того, щобадаптаційнийперіодминув успішно, адміністрацієюшколибулипередбаченінаступніетапийогоорганізації: створенняадміністрацієюшколи, класнимикерівникамиорганізаційних умов, щозабезпечуютьадаптаційнийперіод (наказ по школі, складаннярозкладу занять відповідно до санітарних умов); прийняттякласнимикерівникамиідеїадаптаційногоперіоду, усвідомленняйогозмісту та необхідностіпідготовки; залученнябатьків для допомогиучням до умов навчання у школі.
У перший клас вступило 15учнів, якіпрацюють за типовою освітньоюпрограмою, розробленоюпідкерівництвом О. Я.Шияна.Дитячий садок відвідувало 12учнів. Адаптаційний період забезпечують класний керівник, соціальний педагог, практичний психолог.
Зміна умов навчання та виховання поставила перед шестирічнимидітьмибільшвисоківимоги до інтелектуального та особистісногорозвитку, але перш за все до особливостейзасвоєннязнань у новихумовахновоїукраїнськоїшколи. Те соціальнесередовище, в яке потрапилидіти, вимагаєвід них нового рівнярозвитку та організації таких психічнихпроцесів, як сприйняття, увага, пам’ять, мислення, здатність до управліннясвоєюповедінкою. Тому процесзвикання до шкільнихвимог і порядків проходив неоднаково.
У 5 класі 29 учнів. Протягом вересня – листопада адміністрацією школи буде проведеновивчення рівня адаптивності дітей. Будуть відвідуватися уроки. Також проводитимуться спостереження за дітьми під час перерв, сніданків, виховних заходів. Висновки по адаптованості учнів 1,5 класів будуть зроблені на кінець грудня.
У зв’язку з вищезазначеним,
НАКАЗУЮ:
1. Класним керівникам 1-го та 5-го класів:
1) проводити індивідуальну роботу зі своїми учнями, їх батьками по розвитку у дітей зацікавленості щодо результатів навчання;
2) включати в плани уроків елементи інноваційних технологій зокрема особистісно орієнтованого навчання та виховання;
3) здійснювати індивідуальний підхід до кожного учня, враховувати їх вікові та психологічні особливості;
4) приділятибільшеувагиучням з низькимрівнеммислення;
5) більшеувагизвертати на розвитокувагиучнів.
2. Учителямпредметникам, що працюють у 5-му класі:
1)постійнопрацювати над розвиткомтворчихздібностейучнів;
2) проводитиіндивідуальну роботу з слабимиучнями, їх батьками по розвитку у дітейзацікавленостіщодорезультатівнавчання;
3) включити в свої плани уроків елементи інноваційних технологій зокрема особистісно орієнтованого навчання та виховання, здійснювати індивідуальний підхід до кожного учня, враховувати їх вікові та психологічні особливості, особливо під час дистанційного навчання.
3. Соціальному педагогу школи Скачковій О. О. забезпечити соціальний супровід категорійних учнів цих класів.
4. Практичному психологу Трачук Д. В. звернути особливу увагу на психологічне здоров’я дітей під час адаптаційного періоду в умовах військового часу.
5. Контроль за виконаннямданого наказу покласти на заступника директора зНВРРудик І. В.
Директор школи Олександр ТУКАЛО
ВНУТРІШНІ ВІЗИ
До проєкту наказу по Новодмитрівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів
«Про проходження адаптаційного періоду в учнів 1,5-их класів до навчання»
Заступник директора з НВР Ірина РУДИК
Класні керівники Наталія БАЛІЦЬКА
Вікторія ТИТАРЕНКО
Практичний психолог Дана ТРАЧУК
Соціальний педагог Ольга СКАЧКОВА