A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Опорний заклад освіти "Новодмитрівський ліцей" Новодмитрівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області

Ознаки того, що дитина зазнає насильства

Дата: 22.11.2021 12:23
Кількість переглядів: 163

 

Фізичне насильство:

– зміщення суглобів (вивихи), переломи кісток, гематоми, подряпини, садна;

–  синці на тих частинах тіла, на яких вони не повинні з’являтися, коли дитина грається (наприклад, на щоках, очах, губах, вухах, сідницях, передпліччях, стегнах, кінчиках пальців тощо);

–  рвані рани і переломи в області обличчя, травматична втрата зубів;

–  ретинальні крововиливи (у сітківку), відшарування сітківки і переломи орбіти;

–  забиті місця на тілі, голові або сідницях, які мають виразні контури предмета (наприклад, пряжки ременя, лозини);

–  рани і синці у різних фазах загоєння та/або у різних частинах тіла (наприклад, на спині та грудях одночасно) або незрозумілого походження;

–  сліди від укусів людиною;

–  незвичні опіки (цигаркою або гарячим посудом).

Сексуальне насильство:

–  знання термінології та жаргону, зазвичай не властивих дітям відповідного віку;

–  висипи та/або кровотечі в області паху, геніталій;

–  захворювання, що передаються статевим шляхом;

–  ознаки вагінального або анального проникнення стороннього предмета;

–  дитяча або підліткова проституція;

–  вагітність;

–  вчинення сексуальних злочинів;

–  сексуальні домагання до дітей, підлітків, дорослих;

–  нерозбірлива та/або активна сексуальна поведінка;

–  уникнення контактів із ровесниками;

–  відсутність догляду за собою;

–  синдром „брудного тіла”: постійне настирливе перебування у ванній, під душем;

–  боязнь чоловіків;

–  боязнь конкретних людей;

–  запобіжні заходи, щоб важче було знімати одяг;

–  синці на внутрішній стороні стегон, на грудях і сідницях;

–  людські укуси;

 

Психологічне насильство:

–  замкнутість;

–  страх, або навпаки, демонстрація повної відсутності страху, ризикована, зухвала поведінка;

–  неврівноважена поведінка;

–  агресивність, напади люті, схильність до руйнації, нищення та насильства;

–  уповільнене мовлення, нездатність до навчання, відсутність знань, відомих дітям відповідного віку (наприклад, невміння читати, писати та рахувати);

–  надто висока зрілість та відповідальність порівняно з дітьми цього віку („маленький дорослий”);

–  уникання однолітків, бажання спілкуватися та гратися зі значно молодшими дітьми;

–  занижена самооцінка;

–  тривожність;

–  почуття провини;

–  швидка стомлюваність, знижена спроможність до концентрації уваги;

–  демонстрація страху перед появою батьків та/або необхідністю йти додому; небажання йти додому;

–  схильність до “мандрів”, бродяжництва;

–  страх перед фізичним контактом;

–  депресивні розлади;

–  спроби самогубства або самопошкодження;

–  вживання алкоголю, наркотиків, токсичних речовин;

–  наявність стресопохідних розладів психіки, психосоматичних хвороб;

–  насильство по відношенню до слабших: тварин чи інших живих істот.

 Економічне насильство, занедбання дитини:

–  дитина постійно голодує через нестачу їжі;

–  дитина надмірно набирає вагу через неправильне харчування;

–  дитина завжди запізнюється до школи;

–  дитина завжди пропускає школу;

–  дитина носить брудний одяг;

–  дитина одягнена не за погодою, не по сезону;

–  дитина виглядає втомленою і хворою;

–  дитина виглядає занедбаною;

–  у дитини неліковані зуби;

–  нестача необхідного медичного лікування (дитину не водять до лікаря);

–  за дитиною не стежать, і вона залишена напризволяще;

–  дитину наражають на небезпеку;

–  дитини уникають інші діти;

–  у дитині немає іграшок, книжок, розваг тощо;

–  удома холодно, безлад і антисанітарія;

–  у дитини немає постільної білизни або постільна білизна драна та брудна;

–  нігті у дитини не стрижені і брудні;

–  у дитини постійні інфекції, спричинені браком гігієни;

–  є інформація про трудову діяльність дитини (особливо молодшого віку);

–  дитина жебракує, втікає з дому.

Фото без опису

Куди звернутися людині, яка зазнала насильства в сім’ї?

Відділ попередження насильства в сім’ї та протидії торгівлі людьми Департаменту сімейної та гендерної політики Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту надає інформацію про те, куди звертатися громадянам, які постраждали від насильства в сім’ї.

Особа, яка постраждала від насильства в родині, може звернутися до:

  • управлінь та відділів у справах сім’ї, молоді та спорту обласних та районних державних адміністрацій;
  • відповідних підрозділів органів внутрішніх справ – дільничних інспекторів міліції, а якщо це стосується дитини, то до кримінальної міліції у справах дітей;
  • центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;
  • центрів соціально-психологічної допомоги;
  • центрів медико-соціальної реабілітації жертв насильства в сім’ї;
  • неурядових організацій, які працюють у сфері запобігання насильству в сім’ї.

    Рекомендації для педагогічних працівників

    Оскільки діти, які зазнали насильства рідко самостійно звертаються по допомогу, а факт насильства стає очевидним, коли постраждалі потрапляють до лікарні або вчиняють правопорушення, то поведінка та стан дітей має бути постійним об’єктом уваги, а часом і сигналом тривоги для фахівців. саме педагогічні працівники можуть тривалий період спостерігати за поведінкою дитини, її взаєминами з дорослими, однолітками, старшими та молодшими за віком дітьми, отримуючи презентабельну інформацію про залученість підопічних до актів насильства.

    Для педагогічних працівників своєрідними «завітами» мають стати настанови:

  • Уважно вислуховувати дитину.
  • Звірятися з дитиною, чи розуміє дорослий сенс використовуваних дитиною слів, і навпаки.
  • Обговорювати права дитини.
  • Аналізувати на прикладах, що таке «добрі» і «погані» дотики, хто може до неї доторкатися і кому не варто цього дозволяти; кого дитина має право торкатись сама.
  • Пояснювати дитині, що «нехороші» дотики можуть виходити від близьких людей.
  • Навчати дитину говорити «ні» при спробах «нехороших» дотиків.
  • Пояснювати дитині необхідність розповідати дорослим про будь-яких інциденти, які її бентежать і викликають незручність. Переконати в тому, що її ніхто ні в чому не буде звинувачувати.
  • Забезпечення гарного нагляду за дітьми;
  • Ефективні наслідки для тих, хто знущається;
  • Добрі канали спілкування між вчителями та батьками;
  • Надання дітям можливості розвивати хороші навики міжособистісного спілкування;
  • Створення такої соціальної атмосфери підтримки та позитивного ставлення до всіх, у якій агресивність та знущання неприйнятні для більшості.
  • Надання дітям можливості розвивати хороші навики міжособистісного спілкування;
  • Залучати учнів до просвітницько-профілактичних заходів, які базуються:
  • на  розвитку культури миролюбного і конструктивного вирішення конфліктів;
  • співпраці (школярі вчаться навичкам конструктивної взаємодії і побудови довірливих стосунків між собою);
  • толерантності (школярі вчаться сприймати і поважати різницю між людьми як наслідок відмінностей у цінностях та поняттях);
  • навичках позитивного емоційного прояву себе (школярі навчаються самоконтролю і неагресивному висловленню своїх відчуттів);
  • навичках миролюбного налагодження конфліктів (школярі навчаються навичкам вирішення суперечок із врахуванням взаємного інтересу сторін і збереженням дружніх стосунків).
  • Проводити просвітницькі заходи з батьками під час яких розкривати питання психологічного впливу насильства на формування особистості дитини, відповідальності батьків за порушення та ігнорування правами дітей.

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень